Saturday, May 31, 2014

Selesai bab perah santan.. jom kita tangkap ikan. kat mana ?? 

 dalam bendang la.. mengagau la kita apa lagi...

 

JOMMM!!


 malas nak tulis panjang-panjang.. tengok lori pun dah teruja kan.. jom kila layan gambar-gambar sekitar aktiviti mengagau ni.. 




 ikan ke ular kau tangkap tu dik?






 ni tangkap ikan ke tangkap orang ??



 macam ada nampak ikan pari berenang-renang kat sini tadi... hah!! PARI??



 hebatnya aku boleh terapung atas air.. hebat.. hebat...


Mana..mana..mana.. kalau takde ikan, padi ni aku cabut bawak balik



 Lariii.. ada ikan jaws...




 Aduii... hancur padi aku (owner tidak kelihatan)







Dipercayai tangkapan terbesar yang diperolehi ialah seekor siakap seberat 2 kilogram... huhuhu... mana la ada siakap dalam bendang. 


Tamatlah sudah aktiviti yang di rancang. Kini sampai waktu untuk penyampaian hadiah kepada pasukan yang menang. pasukan yang kalah tengok je la.. 


















Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat, terima kasih sebab sudi mengunjungi housestay kami.. lain kali boleh datang lagi... ampun dan maaf andai ada terkasar bahasa, tersilap kata. terima kasih... terima kasih... terima kasih... 


 



Posted by Villa Gemilang Homestay On 9:16 AM 1 comment READ FULL POST

Pelbagai aktiviti telah dijalankan.. tapi banyak lagi lain yang

 dirancang dan tidak dirancang sedang berjalan.. antaranya ??

 

 Mencanting batik












 siap je mentanting batik.. sambung pulak aktiviti menghasilkan santan kelapa.. siapa tau apa prosesnya ??


Mula-mula kupas  kopek kelapa. Bagi abang-abang yang gagah perkasa buat..



 Pakai la gigi bang.. baru hebat... 


 Lepas kopek kulitnya.. kita kukur pula... 

Disebabkan kekurangan tenaga pakar.. 2 org je la yg mampu mengkur kelapa buat masa ni... 

Lepas tu.. kita perah santan banyak-banyak.. 




macam ni perahnya nakkk... korang perah bersepah2 la... 

ok.. habis bab perah-perah santan. lepas ni jom kita gi tangkap ikan pulak. lepas tu gi jalan2 makan angin... jom2.. PART 4

Posted by Villa Gemilang Homestay On 8:54 AM No comments READ FULL POST
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube