Wednesday, April 10, 2013

Hari ini Villa Gemilang Homestay menerima kehadiran rombongan daripada kulaan (saudara) daripada negeri pahang yang datang untuk menikmati keindahan sawah padi seteruskan mengikuti aktiviti-aktiviti yang telah dirancang oleh pihak vilaa gemilang sepanjang hari. 


Jom kita tengok sama-sama...

 

Selamat Datang Kulaan Pahang di Homestay Villa Gemilang.
Siap Banner lagi menyambut kedatangan kalian.
 


Dah sampai akhirnya.. lebih dari 5 buah kereta berkonvoi dari pahang ke Sungai Besar.
 ha.ha.ha inilah Tuan Punya homestay dan anak-anak.. ceria menyambut kedatangan kulaan-kulaan


Aktiviti Minum Petang dan merancang aktiviti yang akan dijalankan.


Tak tunggu lama.Aktivit pertama dijalankan. Pertandingan memancing ikan dikolam....siapa yang paling banyak dapat 
dia adalah pemenang.. 
 

Pertandingan terbuka kepada semua. Tak kira kecil besar tua muda. Siapa yang dapat ikan paling banyak dia lah pemenang...




Ikan memang ada dalam kolam tu... nak tak nak je ikan makan


 Aktiviti 2 : Pertandingan dart... utk lelaki, wanita dan kanak-kanak
 Tuju tepat-tepat....tengok mata je dah tau...anggota polis tu...
koperal halim


adik-adik kita mendaftar nama utk pertandingan dart...

 Gaya yang tersendiri...


Baik-baik lah mahumbang..lukuk kanak yang dihigak...




 Sambil menikmati sarapan pagi...aku lambat lagi dapat giliran

Antara orang-orang  kuat kulaan pahang...merancang sesuatu...

Menikmati suasana....kedamaian di desa sawah padi 
 melayani anak-anak ..aktiviti menguji minda...

 Penyampaian hadiah kepada kanak-kanak yang berjaya

Pertandingan tiup belon...
 Tiup sampai pecah dik...



 belon dah besar tapi tak mau pecah





Kaum ibu pertandingan mengayam ketupat...
 Cepat..... siap siap dulu dia menang
 Pertandingan mengisi air dalam botol

 lakasik-lakasik...... capatik sikit



 Banyok masukan dalam botol..jangan  melilih keluar...

 Siapa yang panuh ...iayak manang...
 Capatik-capatik lakasik
 Assalam...mualaikum..ayahyak umakyak...dan kakanakan...
malam ni ada aktiviti memanggang hayam..tangkapi hayam,,yang kalunyuran dibandang..
tapi jangan yang tangah maharam... 



 Mata kadak tapi hawas lagi dimana lubang botol yak....


 Pemandangan dari hadapan homestay 


 Chalet melinja...



 Bergambar kenangan bersama AJK dan peserta kulaan pahang


Orang kuat yak duduk dihadapan tuh bakacak mata hitam....
 Terima kasih kepada semua...kulaan-kulaan 

 Tulak kebandang mengarat banih
mengarat banih sampai ka patang
bila taingat berasa sadih...
garangan taingat orang dipahang...

Villa Gemilang homestay /Chalet D Sawah Padi menggucapkan ribuan terima kasih
diatas kunjungan tuan puan / Kulaan Pahang dan bagi pihak kami memohon kemaafan kiranya ada kekurangan.......BERILAAN KITA...
Posted by Villa Gemilang Homestay On 7:03 PM No comments READ FULL POST
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube